Nieuwsbrief
Engagerend en overtuigend communiceren over gezondheid: hoe doe je dat?
Of je nu een gezondheidsboodschap verspreidt via folders, affiches of infographics of via een grootschalige campagne (op sociale media): wanneer je communiceert over gezondheid doe je dat best zo engagerend en overtuigend mogelijk. Communicatie is altijd key, en de coronacrisis maakte nog extra duidelijk hoe belangrijk het is om consistent, positief én op maat van de doelgroep te communiceren.
Deze vorming is er voor professionals die via allerhande communicatiekanalen (folders, posters, brief, online, radio/televisie ...) gezondheidsboodschappen (algemeen of over specifieke thema's of projecten) verspreiden, naar een hele brede doelgroep (bv. 'de Vlaming') of naar een specifieke doelgroep (bv. zwangere vrouwen, de werknemers van je bedrijf, de patiënten van jouw praktijk ...)
In deze vorming leer je hoe je via engagerende en overtuigende gezondheidsboodschappen het gedrag van mensen kan beïnvloeden. We staan stil bij de relatie tussen communicatie en gedragsverandering en leren hoe je positieve emoties triggert met je boodschap. We bespreken ook het potentieel van storytelling en gaan aan de slag met concrete tips voor een engagerende en overtuigende gezondheidscommunicatie. We doen dit aan de hand van voorbeelden uit binnen- en buitenland, goede en minder goede praktijken uit de coronacrisis, én eigen communicatiematerialen.
Na deze vorming heb je heel wat tips en tricks op zak waarmee je aan de slag kan om effectiever te communiceren naar je doelgroep.
Als de vorming niet op locatie kan plaatsvinden, voorzien we een online alternatief. Hier kan je inschrijven